Şubat 13, 2011

rab şeytana dedi ki..



Cuma akşamı  tiyatroya gittim..
Rab Şeytana dedi ki..
Ben çok beğendim, sahne, oyuncuların performansı çok güzeldi..  Tek bir kötü şey vardı, o da en arkada olduğumuzdan belki de, sesin az gelmesi ..daha net gelebilirdi diye düşünüyorum..
Benim için güzeldi, yeni 4 kişiyle tanıştım, hepsi birbirinden sıcaktı, hele Nihal, gerçekten çok sıcaktı.. Oyun arasında bana “Zeyzey “demesi çok güzeldi, ablamla aramızda bir bağ gibi olan kelimeyi seçip bulmuştu..(ablamı çok özledim, canım ablam “seni çok seviyorum”, adın geçince bile içimde ılık ılık bi kan akışı başlıyor)
Neyse oyuna geçeyim, güne dair ayrıntı vermeye başlarsam oyun hakkında bir şeyler yazmaya sıra gelmeyecek..
yazan: nihat asyalı
yöneten: prof. m. bozkurt kuruç
dekor tasarım: h. güven öktem
giysi tasarım: esra selah
ışık tasarım: zeynel işık
müzik(düzeni): cem idiz
dans (düzeni): cihan yöntem
yönetmen yardımcısı: sinan pekinton
asistanlar: batuhan yalçın, günay sattarova
sahne amiri: belma aslangiray
kondüvit: taner eser
süflöz: havva evirgen
ışık kumanda: serkan özdemir
dekor sorumlusu: ender ünver
aksesuar sorumlusu: hüseyin kutum

rol dağılımı:

buğra koçtepe, sinan pekinton,durukan ordu, fatma öney, serhat elifer, dilber evrim alev bağcı, gülden çelen
hakan töngülüs, nurcihan ergün, ozan hikmet özcan, özlem sayın, perran vurdum, alican güçoğlu, ecmel is
yağızhan danış, yusuf ozan demirbaş, serap odabaşı, seray uygun

orkestra:
ayşe gülüm sürmen, fethi günçer, zafer gerdanlı, gökhan över



Şeytan’ın Zeus’la bahse girip, Sishyphos’u baş kaldırısından vazgeçirmek ve  Allah ile bahse girip, Eyüp Peygamberin sabrını kırmak ve boyun eğmekten vazgeçirmek üzerine kurgulanmış bir oyundu..Şeytan iki çabasında da önce kazanır gibi olsa da sonra kaybetti..
Durukan Ordu(şeytan-iblis) ve Eyüb’ün eşi rolündeki Fatma Öney’in performansı çok iyiydi..Tarihin içinde boğulup, sıkılacağınızı düşünseniz de haksız çıkıyorsunuz çünkü müzikli, danslı bir oyun.. ve Durukan Ordu’nun sesi çok tok ve vurgulu..Yorumlara baktığımda dansçıların çok ta profesyonel olmadıklarını düşünenler olduğunu gördüm, tabii ki haklılardır ama benim hoşuma gitti, hiçbir şeyi ayrı ayrı değerlendiremediğim için hayatta yine hepsine beraber baktım.. ve zevk aldım..
Herkese tavsiye ederim, oyuna gidecek olanlara iyi seyirler ..

2 yorum:

  1. Ne güzel olmuş, tiyatroya gitmeyeli çok uzun zaman oldu ben de istiyorum en kısa zamanda, güzel bir oyuna gitmeyi.

    YanıtlaSil
  2. #kaymakli kadayif: tesekkur ederim.cok guzel oyunlar var gercekten ve cok ta heyecan verici.umarim en yakin zamanda gidebilirsiniz..cok opuyorum..

    YanıtlaSil

sen de dokun hayallerime..